Strinjam se z uporabo piškotkov

Jeep Grand Cherokee Trackhawk postavil hitrostni rekord med SUV vozili na ledu Bajkalskega jezera

08 May 2019

  • Vozilo je doseglo hitrost 280 km/h.
  • Zmogljivost visoke hitrosti je mogoča zahvaljujoč 6,2-litrskemu motorju V8 s 522 kW (710 KM).
  • Grand Cherokee Trackhawk z zavornim sistemom Brembo je na ledu Bajkalskega jezera dokazal oprijem brez primere.
  • Rekord je bil postavljen v skladu s pravili Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA), potrdila pa ga je Ruska avtomobilistična zveza (RAF).

 

Na tradicionalnem dogodku “2019 Speed Days of the Baikal Ice Motor Sports Festival” v Rusiji je Jeep Grand Cherokee Trackhawk postavil nov hitrostni rekord med SUV-ji na ledu.

 

Po podatkih, ki jih je potrdila Ruska avtomobilistična zveza (RAF), je Jeep Grand Cherokee Trackhawk na razdalji enega kilometra uspel doseči povprečno hitrost več kot 257 km/h z letečim startom in povprečno hitrost več kot 100 km/h z mirujočim startom. Sledilniki GPS pa so zabeležili največjo hitrost na ledu 280 km/h.

 

Jeep Grand Cherokee Trackhawk je s tem potrdil, da upravičeno velja za najmočnejšega serijsko proizvedenega športnega terenca na svetu, ki ga poganja 6,2-litrski motor V8 s 522 kW (710 KM). Kljub svojim impresivnim meram doseže 100 km/h v samo 3,7 sekunde, z največjo hitrostjo 290 km/h.

 

Sodelovanje na tej prireditvi pomeni veliko obremenitev zavornega sistema tudi zaradi posebnosti ledu Bajkalskega jezera. Na sončni svetlobi je površina jezera prekrita s slojem vode, ki zmanjšuje oprijem na površini. Vendar tudi v takšnih pogojih je Grand Cherokee Trackhawk dosegel odlične rezultate med zaviranjem, zahvaljujoč zavornemu sistemu Brembo, ki uporablja velike sprednje zavorne kolute.

Odličen oprijem sta zagotovila Jeepov sistem štirikolesnega pogona s prenosom moči na zahtevo Quadra-Trac, ki vključuje elektronski zadnji diferencial z omejenim zdrsom in aktivno razdelilno gonilo ter sistem Selec-Track s petimi dinamičnimi načini vožnje – Auto, Sport, Track, Snow in Tow –, ki omogoča vozniku, da izbere tisto nastavitev vozila, ki najbolje ustreza vsem zahtevam in pogojem okolja, vključno z vožnjo po ledu.

 

Pred samo dirko so iz modela Grand Cherokee Trackhawk odstranili vse nepotrebne komponente in preverili, da je nivo goriva zadosten.

 

Vse vožnje so bile izvedene v skladu s predpisi Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA). Največja povprečna hitrost se je štela na razdalji enega kilometra z letečim startom; vozniki so morali prevoziti 1 km na sredini proge z največjo možno hitrostjo in 1 km z mirujočim startom. Pravila narekujejo tudi, da je treba ciljno črto prečkati v obeh smereh, pri čemer sodniki izračunajo povprečni rezultat. Da bi vozilom omogočili potrebno pospeševanje in zaviranje, je skupna dolžina proge merila 12 km.

 

Poleg tega je bila absolutna največja hitrost, dosežena pri vsaki vožnji, zabeležena v uradno knjigo rekordov Rusije.

 

Festival “Dnevi hitrosti” na ledu Bajkalskega jezera so prvič organizirali leta 2011. V osmih letih je bilo na ledu tega ruskega jezera postavljenih več kot 20 hitrostnih rekordov v različnih kategorijah vozil. Vse vožnje se tradicionalno izvajajo na naravnem čistem ledu, priprava prog pa je omejena le na odstranitev raznih ovir, kot so zbit sneg, izbokline itd., ki bi lahko vplivale na varnost voznikov in sodnikov. Dosežke zabeležijo licencirani sodniki Ruske avtomobilistične zveze (RAF), ki uporabljajo časomerilno opremo, odobreno s strani Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA).